Compartir
La taxa que perceben els ajuntaments pel servei de recollida, transport i tractament de residus, no hauria de ser inferior al cost real de la prestació del servei, però tampoc superior.

El que paguen usuaris pel servei de recollida d’escombraries que els facilita el seu Ajuntament, depèn del que s’hagi establert en la ordenança fiscal que cada municipi tingui aprovada i, si bé per normativa de la Unió Europea orientada a la reducció de residus l’import d’aquesta taxa no pot ser inferior al cost real de la prestació del servei, tampoc no hauria de ser superior.

En el cas de l’Ajuntament de Girona, que utilitzem com exemple, les activitats econòmiques es classifiquen en grups i se’ls aplica la taxa en funció del grup a que pertanyen i a la seva superfície. Podeu consultar la ordenança clicant aquí.

Continuant amb l’exemple de Girona, en l’exercici 2025 i en el cas d’una activitat d’habitatges d’ús turístic amb una superfície de més de 400,01 m2, el titular de l’activitat hauria de satisfer una taxa anual de 4.152, 00 €, de 1.557,00 €, si es tractés d’una activitat professional amb amb la mateixa superfície; o de 2.076,00 € si es tractés d’una botiga de roba, una sabateria, una joieria o una perfumeria.

Per tal d’evitar l’abús en el cas en que l’activitat en realitat generi pocs residus, la mateixa ordenança preveu que el titular de l’activitat pugui demanar que se l’hi apliqui una tarifa especial en funció de le generació real de residus. Seguint amb al mateix exemple, en el cas que el volum màxim diari de residus que generi l’activitat no sigui superior a una bossa de 80 litres, la taxa que s’aplicarà en cada cas serà de 716,12 € anuals.

Som assessors fiscals. Consulteu-nos sense compromís trucant al 972 208 258, o per correu electrònic adreçat a info@rm-assessors,cat.

 

 

 

"*" indicates required fields

Compartir

Desplaça cap amunt
Obrir xat
Neccesita ajuda?
RM Assessors