Compartir

Segons informa el diari El Pais del passat 23 d’agost, la inspecció de treball,  els dies 13 i el 14 d’agost, va fer arribar 22.000 noves comunicacions a les empreses. Les que han rebut aquestes notificacions, tenen un mes per solucionar la irregularitat detectada. Si no, arribaran les inspeccions a fons. Aquest allau de notificacions se suma a altres 50.000 que ja va enviar a principis de mes per instar solucionar voluntàriament les irregularitats, en aquell cas, més aviat vinculades a empleats per compte propi que en realitat treballen com a falsos autònoms.

La batuda no ha requerit de comprovacions ni desplaçaments en persona. Han estat suficients les eines informàtiques de que disposa l’Administració.

La revisió de possibles fraus és una de les primeres accions rellevants de l’anomenat Pla Director per un Treball Digne que el Govern de Pedro Sánchez va aprovar el passat 27 de juliol que incloïa dos plans de xoc en ple agost: un precisament destinat al frau en la temporalitat -en el qual s’emmarquen les 22.000 notificacions d’aquest mes- i una altra sobre els excessos comesos usant contractes per hores o a mitja jornada, en que s’emmarcaven les altres 50.000 notificacions enviades a principis de mes.

L’enviament de les notificacions és la fi de la primera fase. En una segona fase, i un cop transcorregut un mes des de l’enviament de les comunicacions, la Inspecció de Treball i Seguretat Social “analitzarà les dades i comportaments de les esmentades empreses, en concret d’aquelles que no han regularitzat la situació descrita o han realitzat alguna modificació en la situació de les seves plantilles procedint a l’extinció dels contractes detectats en frau de llei “, avança Treball.

En aquests casos la Inspecció de Treball i Seguretat Social durà a terme actuacions a través de la Inspecció “amb l’objecte de comprovar directament si hi ha incompliments en aquestes matèries”. En aquells supòsits en què es comprovi que hi ha incompliments, la Inspecció de Treball i Seguretat Social ha d’adoptar mesures legals.

Som assessors laborals i de la Seguretat Social. Consulteu-nos sense compromís trucant al 972 426 083, o per correu electrònic adreçat a les nostres assessores: rosaclara@rm-assessors.cat, o, montsepla@rm-assessors.cat.

"*" indicates required fields

Compartir

Desplaça cap amunt
Obrir xat
Neccesita ajuda?
RM Assessors